Juist in de huidige arbeidsmarkt waarin kandidaten werkgevers voor het kiezen hebben, speelt het werkgeversmerk (employer brand) een belangrijke rol bij het aantrekken en behouden van medewerkers.
Een effectieve implementatie van employer branding geeft werkgevers de kans om ook in een krappe arbeidsmarkt succesvol kandidaten te werven.
Uit onderzoek is gebleken dat werkgevers die actief gebruikmaken van employer branding:
• 28% minder personeelsverloop ervaren,
• 50% minder uitgeven per aangenomen medewerker,
• 50% meer sollicitaties ontvangen van gekwalificeerde kandidaten.
Gezien de huidige ontwikkelingen binnen de arbeidsmarkt, is employer branding dus belangrijker voor werkgevers dan ooit tevoren. Hieronder tref je 3 tips voor het verbeteren van jouw werkgeversmerk!
1. MAAK EEN CARRIÈREPAGINA VOOR JE WEBSITE
Het verbeteren van je werkgeversmerk begint bij het aanmaken van een carrièrepagina. Op deze pagina worden zaken opgenomen als:
• de waarden van je organisatie,
• ervaringen van werknemers,
• openstaande vacatures.
2. DENK NA OVER DE IDENTITEIT VAN JE ORGANISATIE
Misschien heeft jouw organisatie nog niet goed nagedacht over je identiteit en waarden. Je hoeft daarvoor zeker niet een diepgaande analyse te doen. Je kunt kort uitleggen wat jouw drijfveren zijn. Je kunt jezelf vragen stellen als:
• Wat vinden wij belangrijk?
• Wat is onze missie?
• Wat is onze visie?
• Wie zijn wij nou eigenlijk?
Door deze vragen te beantwoorden, geef je lezers al snel het idee wie jouw organisatie is en wat belangrijk wordt gevonden.
3. DEEL ERVARINGEN VAN JE WERKNEMERS
Zoals al aangegeven in tip 1, is het opnemen van werknemerservaringen een waardevolle toevoeging voor je carrièrepagina.
CONCLUSIE
Zo zie je dat je door een paar extra stappen te zetten, betere resultaten kunt behalen. Er komt echter nog veel meer kijken bij employer branding. Heb jij moeite met het invullen van vacatures? Vertel ons meer over jouw recruitmentuitdaging!
Bron: Uitblinken als werkgever in de vastgoedmarkt | Vastgoedactueel
Bekijk het gehele artikel