De Regiewet is erdoor, maar het debat in de Eerste Kamer maakte vooral duidelijk hoeveel spanning er onder die ene term schuilgaat. VJ deed verslag van het debat: het Rijk krijgt meer grip op woningbouw, betaalbaarheid en urgentie, maar senatoren waarschuwden dinsdagavond dat extra sturing alleen iets waard is als die niet verzandt in nieuwe procedures, regionale onderhandelingstafels en bestuurlijke vertraging. ‘We hebben bouwvakkers nodig, geen regisseurs.’
Bron: Regiewet aangenomen na debat Eerste Kamer: ‘Regie mag geen synoniem worden voor vertraging’ | Vastgoedjournaal
Bekijk het gehele artikel
